Ett Smart

|

Sollentuna

Välkommen till ett smart hotell i sollentuna

Husregler och information

Här hittar du våra villkor, manual för dina apparater i rummet och annan användbar information under din vistelse!

Brandlarmsystem

Vi har ett brandlarmsystem med larm i trappor, korridorer och alla lägenheter och hotellenheter. Systemet är direkt kopplat till en larmcentral som hjälper så snart larmet går av. Var försiktig så att du inte får brandlarmet att gå felaktigt, i slutändan kan du vara skyldig att betala avgifterna (för närvarande cirka 17 000 kronor + moms 25%). Om du orsakar att larmet går felaktigt av misstag, ring omedelbart 08-546 308 00. Detta kommer att hjälpa hotellet att vidta rätt åtgärder för att förhindra onödiga kostnader från brandkåren.

- Rökning är strängt förbjuden i alla hotellutrymmen, dvs. i rum, lägenheter, badrum, korridorer, reception, hiss etc.
- Bränn inte, rosta eller laga mat på ett sådant sätt eftersom det kan påverka brandlarmsystemet.
- Koka alltid med köksventilationssystemet på eller försök öppna fönstret i din lägenhet när du lagar mat (inte dörren till korridoren)
- Var också försiktig när du bränner rökelse.
- På grund av brandrisk är det strängt förbjudet att placera personliga tillhörigheter i korridorerna, både utanför din ytterdörr och i hiss/trapphallen. Föremål som cyklar, väskor och barnvagnar ska placeras inuti din enhet. Cyklar kan också placeras utanför byggnaden, på vänster sida av nattens entrédörr.

General

Ersättning vid skador på egendom Vid skador såsom trasiga möbler och apparater, väggskador, sanitära problem orsakade av gäst på hotelllägenheten/studion och dess omgivande allmänna område, såsom i hall, korridor, reception, hiss, trapphus etc., är gästen skyldig att betala ersättning till hotellet. Enligt hotellavtalet ansvarar gästerna för att ta hand om rummet och dess inredning. Om en gäst orsakar skada genom vårdslöshet, slarv eller förlust av nykterhet, kommer hotellet att kräva ersättning för reparationskostnader eller förlust av värde. Det är viktigt för gäster att rapportera eventuella skador omedelbart för att undvika eventuella tvister vid kassan.

Extra besökare under din vistelse

Med start 2023-10-01 tillkommer en extra avgift för varje besökare som inte är registrerad i början av din vistelse hos oss. Avgiften är 100kr/person/natt och betalas till oss via Swish innan besökarens ankomst tillsammans med ankomst- och avresedatum för dem. Detta för att vi ska kunna planera vårt arbete i enlighet med detta och täcka våra extra kostnader under dina besökares vistelse hos oss.

- Du som hyresgäst är skyldig att informera oss i god tid före besökarens ankomst för att vi ska kunna planera och ordna de saker som behövs för deras vistelse.
- Betalningsbekräftelse ska rapporteras till oss via e-post på info@ettsmart.se.
- Extra gäster och besökare får endast stanna i högst 30 dagar, vistelser längre än så kommer inte att godkännas.
- Vi kommer att godkänna extra vistelser i den mån vi kan, med det sagt kan det också innebära att vi kan avslå förfrågningar av olika skäl. Vi ber dig därför att kontakta oss i god tid!

Sopor & Avfall

- Alla gäster ansvarar för att ta sin sophantering från lägenheten till de viktigaste avfallsbehållarna.
- Huvudsakliga soptunnor finns på vänster sida av huvudbyggnaden, där du kan hitta bruna och gröna soptunnor.
- Stäng sopsäcken väl för allas välbefinnande.
- Sortera ditt matavfall; till exempel tallriksskrot eller möglig mat, fisk,

kött, ben, mejeriprodukter, såsom ost, yoghurt, ägg, inklusive äggskal. Tepåsar och kaffesump, ris, pasta och bönor, bröd och bakverk, frukt och grönsaker. Lägg inte plast eller annat hushållsavfall i dessa bruna påsar. Om du har slut på matavfallspåsar, tveka inte att kontakta oss via e-post eller telefon för att få mer.
- Sopsäckar får aldrig lämnas i korridorerna eller ytterdörren.

Radiatorer & Värme

Alla våra enheter är utrustade med rumsuppvärmning enligt gemensam svensk standard. Enligt Bostadsstyrelsen är inomhustemperaturen under vintermånaderna (okt-mars) 18-22 grader Celsius. För att radiatorerna ska börja fungera måste utetemperaturen vara under 10° C i mer än tre dagar i följd och inomhustemperaturen stabil under 18 grader Celsius. När radiatorerna väl fungerar kan du som hyresgäst reglera värmen genom att vrida på ratten på sidan.
- Observera: På grund av brandrisk är extra värmeenheter, t.ex. bärbara radiatorer och andra värmeavgivande anordningar inte tillåtna.
- Under vintermånaderna ska du inte placera några möbler eller större föremål framför radiatorerna eftersom det förhindrar att den varma luften cirkulerar i enheten.

Nödbrandtrappa

När du har kommit in i din enhet, vänligen studera den upplagda informationen om brandutrymningsvägar. Nödbrandtrappor får endast användas i nödfall. Det är förbjudet att använda detta utrymme vid andra tillfällen, t.ex. för telefonsamtal eller genvägar för att komma åt andra enheter. Att blockera dessa utrymmen och deras dörrar är under inga omständigheter acceptabelt.

Korridor och trappa

- Under inga omständigheter får personliga tillhörigheter placeras i korridorer eller hiss/trapphall.

- Detta är en säkerhetsmått vid brand eller andra nödsituationer där byggnaden behöver evakueras.

- Personliga tillhörigheter som t.ex. väskor, cyklar och barnvagnar ska placeras på avsedda platser. Inuti din enhet eller utanför i det tilldelade cykelstället.

Kontaktuppgifter

Alla gäster är alltid ansvariga för att hotellet har korrekta och aktuella personuppgifter såsom namn, adress, e-postadress och telefonnummer. Skicka ett mail till receptionen om du får ett nytt telefonnummer.

Parkeringsplatser

Parkering är gratis i de markerade utrymmena, och du hittar dessa på bortre sidan av hotellet närmast järnvägsspåren. Vänligen parkera inte framför huvudbyggnaden. Strykbräda & Strykjärn Om du behöver strykjärn, strykjärn eller hårtork under din vistelse. Vänligen kontakta receptionen.

Tillgång till hotellpersonal

Hotellets personal kommer att få tillgång till rum när rengöring, underhåll och/eller säkerhetsändamål kan uppstå.

Paket & Brev

All inkommande post hämtas av vår personal och levereras till din enhet på vardagar. Detta utesluter dock byggnad nummer 137 eftersom dessa har sina egna postlådor nere.

Betalning

Vi tillämpar förskottsbetalning, vilket innebär att den första betalningen (upp till en månad) kommer att göras senast ankomstdagen. Vid tidig avresa (+1 månads vistelse) - gästen är skyldig att betala från avresedatum - meddelande till hotellet + 14 dagar.

Nyckelkoder

Alla gäster ansvarar för att hålla nyckelkoder till sitt rum, korridor, och nattentré för sig själva, eftersom dessa är konfidentiella. Nyckelkoder kan ändras om

nödvändigt. Koderna genereras för hela din vistelse, men maximalt 30 dagar. Om din vistelse är längre än så får du en ny nyckelkod ungefär var 30:e dag. Dessa skickas till ditt registrerade telefonnummer och e-postadress; därför är det viktigt att vi har rätt information.

Spisar och kokplattor

- Gästen ansvarar för att hålla kaminen ren och snygg.
- Ugnar som inte rengörs kan sluta fungera och i värsta fall orsaka elektriska kretsproblem och/eller brand.

Tvätt & tvättrum

Vänligen boka din tvätt på schematavlan placerad utanför tvättstugan. Tvättstugorna ligger på första våningen i huvudbyggnaden eller i källaren i annexet. Tvättmaskiner kan endast öppnas 1 min efter avslutat program. Tvinga inte upp tvättmaskinen. Detta kan orsaka skador och maskinen kommer att vara ur funktion. Gäster kommer att debiteras för skador om de inte hanteras med försiktighet.

Tillgång till Internet

- Hotellet erbjuder endast trådlöst internet, vilket innebär att fast internet inte tillhandahålls.
- Gästerna får INTE ansluta sin egen utrustning som åtkomstpunkter, routrar etc.
- Extern utrustning kan orsaka att internet inte fungerar korrekt för andra gäster.

Rengöring

Alla gäster ansvarar för att hålla köket rent och snyggt. Rummet städas enligt överenskommen servicenivå. På städdagar ska du hålla dina personliga tillhörigheter ur vägen för att underlätta städningen för vår personal och för att du ska få den utlovade tjänsten.
- Alla personliga tillhörigheter ska tas bort från golvet och placeras på sängen eller bordet. Detta inkluderar kläder, papper, mat, laddare, sladdar etc.
- Alla hyresgäster och gäster måste lämna rummet under städning för vår personals säkerhet.

Personliga tillhörigheter i rummet

Gästen ansvarar för att hålla dörrarna låsta. Hotellet ansvarar inte för personliga tillhörigheter eller värdesaker som gästen kan lagra på sitt rum. Laddning av batterier t.ex. elcykel och skoter Gästen ansvarar för att batterierna laddas under övervakning och inte lämnas kvar i rummet under laddning. När du lämnar enheten, se till att ansluta laddningsenheter för att säkerställa brandrisker.

Lägenhetshotell för företag

Hotellet erbjuder en affärsservice (dvs. servicelägenheter och servicenivå) med ett visst ankomst- och avresedatum. Om du behöver förlänga ditt besök - kontakta receptionen så snart som möjligt. Om det behövs - kan hotellet tilldela gästen ett byte av rum under din vistelse.

Tyst

Alla gäster förväntas behandla alla andra gäster med respekt - Därför, snälla
håll tyst i ditt rum efter 23.00 lokal tid. Tack!